Om TV-forhandlinger med TV 2
Telia og TV 2 har ikke kommet til enighet om ny TV-avtale
Sist oppdatert: 4. mars 2025
Hva skjer videre?
Telia må fra og med 1. mars 2025 fjerne TV 2 sine kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da vi ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager så mye ulempene dette medfører.
Kompensasjon
Som kunde fikk du 1. mars 50 ekstra TV-poeng som ble tilgjengelig i valgmenyen. Poengene kan du bruke til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester.
Alternativt kan du velge kontantkompensasjon:
- Kunder i enebolig/rekkehus: Kunder som har direkteavtale på Telia Play og betaler TV-abonnementet sitt selv, kan velge 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer prisen på et Telia Play Basis-abonnement. Dette gjøres på Min Side.
- Kunder i borettslag/sameier: Bor du i en boligsammenslutning og TV-avtalen din inngår i en fellesavtale, gjelder egen kontantkompensasjon som eventuelt må avtales direkte mellom Telia og styret ditt.
- Partnerkunde hos Telia: Her gjelder egne ordninger, og du må ta direkte kontakt med din leverandør.
Blir det en ny avtale?
Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en konkurransedyktig avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se.
PS: Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Vi vil holde deg som kunde løpende informert på denne siden fremover, og du trenger ikke å foreta deg noe på nåværende tidspunkt.
Spørsmål og svar
Følgende kanaler og strømmetjenester berøres:
- Faste TV-kanaler: TV 2 Direkte, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil og TV 2 Nyheter
- TV-kanaler som kan velges inn: TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2
- TV-kanaler i tilleggspakker: TV 2 Sport Premium, TV 2 Sport Premium 2, Hits, Stars og SF-kanalen
- Strømmetjenester: TV 2 Play (med og uten reklame) og Nordisk Film+
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Videre vil kunder som har tilgang til TV-kanaler i tilleggspakker ikke bli fakturert i aktuell periode.
Fra og med 1. mars 2025.
Du som kunde vil i dette tilfellet kompenseres gjennom 50 ekstra TV-poeng som kommer automatisk, eller du kan velge 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer månedsprisen på et TV 2 Play Basis-abonnement.
Dersom TV-abonnementet ditt inngår i en fellesavtale gjelder egen månedsrabatt som eventuelt vil avtales direkte med styret i din boligsammenslutning.
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Merk at TV 2 Play ikke vil være tilgjengelig via Telia Play-appen, så du må bruke TV 2 Play-appen direkte på Telia box.