Hjelp med kanaler og direkte-TV i Telia Play
Få hjelp og veiledning med lineær-TV, kanaler og kanalvalg i Telia play.
Finn en løsning
Se om guidene under kan være til hjelp
Sjekk at boksen er korrekt oppkoblet
Er du usikker på om boksen er koblet opp riktig, eller om førstegangsoppsettet gikk som det skulle? Ta en titt på veiviseren for oppkobling.
Sjekk nettverkstilkobling
Se om du har nett på andre enheter. Hvis nettet funker fint på de andre enhetene, kan du sjekke om boksen er koblet til. Dette gjør du ved å gå til Min konto – Systeminnstillinger – Nettverk og internett. Her vil du se en liste over tilgjengelige nettverk og hvilket du er koblet til. Velg deretter ditt nettverk og trykk OK på fjernkontrollen.
Sjekk at du er logget inn med riktig Telia-konto
- Gå til "Min konto"
- Er du logget inn med feil bruker, logger du deg bare ut og inn igjen med riktig bruker. Hvis den ikke ligger inne, kan du legge til konto ved å trykke på "Legg til konto."
Husk at Brukernavnet ditt i Telia Play er det samme som du bruker til å logge deg inn på Min Side. Det er enten mobilnummeret ditt eller e-postadressen abonnementet ditt er registrert på.
Hvis du fortsatt mangler kanaler på direkte TV - kontakt oss gjerne, så hjelper vi deg.
Sjekk valgmenyen
Er det kanaler du ikke finner i oversikten på dine kanaler i Telia Play, kan det være at disse ikke er valgt inn i valgmenyen.
Dette kan du sjekke slik:
- Sjekk hvilke kanaler du har valgt inn i valgmenyen, her kan du også legge til kanalen i pakken din.
NB! Er kanalen nettopp valgt inn? Da kan det ta litt tid før den dukker opp i oversikten. - Forsøk en restart av TV-boksen hvis kanalen ikke kom av seg selv etter at du valgte den inn.
Verdt å vite: hvis du ikke ser alle kanaler fra hjem-skjermen kan du finne dem via TV-guiden eller direkte tv.
Har du fortsatt problem, ta kontakt med oss så hjelper vi deg gjerne videre.
1. Sjekk driftsmelding på din adresse. Er det ingen driftsmelding på din adresse kan du prøve følgende:
2. Prøv å ta en omstart av TV-boksen (vent 10 sekunder fra du skrur av til du skrur på igjen).
3. Sjekk at du er logget inn med riktig Telia-konto. Det gjør du på følgende måte:
- Gå til Min konto
- Er du logget inn med feil bruker, logger du deg bare ut og inn igjen med riktig bruker. Hvis den ikke ligger inne kan du legge til konto ved å trykke på «Legg til konto.»