Bakgrunnsmedium i banneren for Nettslett

Nettslett

Forsikring, hjelp og råd hvis personopplysninger kommer på avveie

Hva er Nettslett?

Nettslett er en trygghetsforsikring inkludert for alle våre mobilkunder, som hjelper deg hvis du opplever for eksempel:

Bilder på avveie

Få råd for å unngå at bilder/sensitiv informasjon kommer på avveie – og hjelp om det allerede har skjedd.

Mobbing og sjikane

Få hjelp til å fjerne uønsket eller krenkende innhold på nett, som hets, mobbing eller sjikane.

Hacket profil

Hjelp til å stenge falske profiler i ditt navn eller få tilbake kontroll over hackede profiler/e-postkontoer.

Har skaden allerede skjedd?

Kontakt vår forsikringspartner, Tryg forsikring, så raskt som mulig for å få hjelp til f.eks. å fjerne uønsket innhold på nett eller tilbakevinne kontroll over hacket profil:

Ring +47 800 41 600 hverdager kl. 9.00 – 17.00

Du kan også melde sak via affinity@tryg.no eller gå til https://affinity.tryg.no for mer informasjon.

Hva dekker Nettslett?

Les mer om hva slags hjelp og dekning du får med Nettslett.

  • Rådgivning om hvordan du kan beskytte deg mot at uønsket personlig informasjon blir spredt på internett.    
  • Brukerveiledning og/eller hjelp til å fjerne uønsket og/eller krenkende innhold fra nettet, samt å lukke falske profiler som er opprettet i sikredes navn.

Rådene og veiledning nevnt over, kan dreie seg om for eksempel;

  • uønskede bilder og videoer,
  • krenkende kommentarer og trusler,
  • mobbing og annet sjikanerende materiale,
  • personlig informasjon,
  • kontaktopplysninger,
  • ta tilbake kontroll over hackede brukerkontoer og e-postkontoer),
  • hjelp til å stenge falske profiler opprettet i ditt navn.

NB! Det er en forutsetning at innholdet er ulovlig eller i strid med gjeldende retningslinjer for de aktuelle nettstedene.

Dersom det har skjedd noe ulovlig, og det er gjort tiltak via Tryg for å fjerne ulovlig og krenkende innhold, dekker forsikringen i tillegg rimelig og nødvendig juridisk bistand.

Trygs samarbeidspartner er Advokatfirmaet Legalis. Hvis du velger å bruke Legalis, vil Tryg dekke alle rimelige og nødvendige utgifter. Legalis fakturerer Tryg direkte. Velger du en annen leverandør av juridiske tjenester, vil Tryg refundere utgifter i etterkant, men begrenset til timeprisen tilsvarende offentlig salærsats.

Se alt om juridisk bistand i kapittel 7.2 i vilkårene

Forsikringen dekker tapt lønnsinntekt i tilfeller hvor du blir direkte forhindret fra å være på jobb, fordi du må bruke tid på å fjerne uønsket eller krenkende innhold fra nettet, eller stenge falske profiler opprettet i ditt navn.

Les alt om tapt lønnsinntekt i kapittel 7.3 i vilkårene (PDF)

Du får rett til refusjon av utgifter til kriseterapi med inntil 5 000,- per år, uten egenandel, hvis uønsket innhold sprer seg på internett eller andre digitale flater.

Les alt om dette i kapittel 7.4 i vilkårene (PDF)