Svitsj fases ut
Det er ikke lenger mulig å tegne ny Svitsj-avtale, mens videreføring av eksisterende Svitsj-avtaler avsluttes 1. desember. Se hva dette betyr for deg, og hvordan du kan gjøre et siste bytte om du trenger ny mobil.
Fortsett som i dag
Hvis du ikke ønsker deg ny telefon nå, kan du fortsette å betale på avtalen din. Du beholder eventuelle forsikringer og telefonen er din etter 24 måneder. Du trenger altså ikke gjøre noenting.
For deg som vil bytte mobil
Vi tilbyr fra 1. desember en overgangsløsning til Delbetaling. Dette er tilgjengelig kun for deg som har Svitsj fra før, og som ønsker å bytte til ny mobil som et alternativ til å kunne svitsje.
Bytt til Delbetaling
- Ett siste bytte til ny mobil for deg som har Svitsj fra før.
- Du kjøper en ny telefon med rentefri Delbetaling i 24 måneder.
- Skjermforsikring er ikke lenger inkludert – men du kan legge til skjermforsikring eller plussforsikring som tillegg.
- Du returnerer mobilen i Svitsj-avtalen, og Svitsj-avtalen avsluttes når returen er mottatt og godkjent etter tilstandskravene.
- Du beholder abonnementet – eller kan bytte til et annet, helt uten bindingstid på mobilabonnementet.
NB! Tilbudet om Delbetaling uten bindingstid på mobilabonnementet gjelder for deg som har en aktiv Svitsj-avtale og tidligere kunne svitsjet.
Svitsj-avtalen din gir deg rett til å bytte mobil hvert år, forutsatt at avtalen fornyes med 24 måneder når du svitsjer (i henhold til punkt 4.2 i Svitsj-avtalen). Siden tjenesten Svitsj nå fases ut til fordel for Delbetaling, kan vi dessverre ikke lenger tilby fornyelse av avtalen. Dermed har vi saklig grunn til ikke å fornye avtalen.
Spørsmål og svar
Du finner full oversikt over Svitsj-avtalen din på Min Side, og her kan du velge å bytte til ny mobil dersom du ønsker det.
NB! Tilbudet om 24 md. Delbetaling uten binding på abonnementet vil gjelde først fra og med 1. desember.
Ja, da beholder du forsikringen som før helt til Svitsj-avtalen din er ferdig.
Nei. Hvis du velger å benytte deg av denne overgangsløsningen er det 24 måneder nedbetalingstid fra inngåelse av Delbetaling-avtalen.
Ja. Når du inngår den nye Delbetaling-avtalen må du ha et mobilabonnement hos Telia. Du står fritt til å velge det abonnementet som passer deg. Du må ha Telia-abonnement den første måneden etter inngåelsen av Delbetaling-avtalen.
Nei. Du kan fritt velge det Telia-abonnementet som passer deg når du bytter mobil, og det er ingen bindingstid. Men du må ha Telia-abonnement den første måneden etter inngåelsen av Delbetaling.
Før 1. desember gjelder vanlig Svitsj-bytte. Da vil du få en ny 24 md. Svitsj-avtale som tidligere.