Meld tyveri

Har du forsikring hos oss som dekker tyveri kan du registere forsikringssak her.

1. Sperr SIM-kortet

Sperr SIM-kortet så fort som mulig for å unngå misbruk av abonnementet ditt.

Du kan sperre SIM-kortet ditt på 3 måter:

2. Anmeld tyveriet til politiet

Før du kan sende skademelding må du anmelde tyveriet til politiet. Husk å oppgi telefonens IMEI-nummer i anmeldelsen.

Du finner IMEI-nummeret på telefonens originalemballasje, eller på Min Side hvis du har kjøpt telefonen i nettbutikken vår.

3. Send skademelding

Legg ved bekreftelsen du får fra politiet i skademeldingen. Logg inn med BankID og følg videre instruksjoner.

Når skademeldingen er sendt får du bekreftelse på e-post. Saken din blir da behandlet, og vår forsikringspartner vil hjelpe deg videre hvis du trenger hjelp.

4. Vent på ny telefon

Du får en bekreftelse på e-post når ny telefon er på vei. Dette tar normalt 3 virkedager.

Får du ikke registrert skaden?

Ta kontakt med forsikringsselskapet på teliaforsikring@willis.com (9 – 17 hverdager).

Tips! Spor og lås mobilen

iPhone: Dersom du har aktivert "Finn iPhone" i iCloud, kan du både finne den og låse den for uvedkommende.

Android: På Android-telefoner må du ha "Android Device Manager" aktivert. Gå deretter til nettsiden https://www.google.com/android/find?hl=no på datamaskinen din. Velg hvilken enhet du vil spore opp, så får du mulighet til å ringe, låse eller slette innhold.