Personsvar

Din egen telefonsvarer. Nummeret til Personsvar fra Telia er +47 921 00 000. 

Førstegangs oppsett av personsvar (mobilsvar)

  • Ring personsvar. Nummeret er +47 921 00 000
  • Tast 1 for å lytte til meldinger
  • Tast 2 for å lese inn stemmesignatur
  • Tast 3 for å lese inn velkomstmelding

Når du har avsluttet første oppringning vil du få en SMS som enten bekrefter at du har lest inn velkomstmelding, eller sier fra om at du ikke har lest inn melding.

I tillegg får du en personlig PIN-kode på SMS. Denne genereres automatisk, men du kan endre den om du vil.

Dette er inkludert i personsvar:

Inkludert Personsvar
Lagring av meldinger 14 dager
SMS-varsling og MMS-levering Ja
Who Called Ja
Visual Voicemail på iPhone Ja
Ring inn fra annen telefon Ja
Passord Ja
Personlig hilsen Ja
Internasjonal hilsen Ja
Kopi til e-post Ja
Viderekobling ved ikke svar (bedrift) Ja

Kostnader for personsvar

  • Personsvar privat: Det koster ingenting å ha personsvar. For privatabonnement koster det heller ingenting å ringe til personsvar. Det eneste du betaler for er ring tilbake-funksjonen, som koster 3 kr.
  • Personsvar bedrift: For bedriftsabonnement koster samtaler til personsvar kr 0,59 for oppstart og kr 0,59 per minutt. Ring tilbake-funksjonen koster 2,40 kr (eks mva.).
  • Personsvar utenfor EU: Er du i utlandet utenfor EU, EØS eller Sveits, vil du bli belastet for samtalepris i henhold til abonnementet hvis du ringer for å høre på en talemelding.

Skru av / deaktivere personsvar

  • For abonnement: Tast ##002# og ring ut
  • For kontantkort: Tast #002# og ring ut

Hvis du vil avbestille hele tjenesten for Personsvar, kan du gjøre det på Min Side.
(Dette vil ikke fungere hvis du har tjenesten Tvilling, den må nemlig ha Personsvar for å virke som den skal.)

 

Tilpass personsvar slik du vil

Valg 1 – Spol 8 sekunder tilbake

Valg 3 –  Spol 8 sekunder frem

Valg 4 – Lytte igjen

Valg 5 – Slette melding

Valg 6 – Beholde

Valg 7 – Pause, tast 7 igjen for å fortsette

Valg 8 – Hjelp for den aktuelle menyen du er i

Valg 9 – Få lest opp nummeret til innringer

Valg 0 – Ringe tilbake (koster 3,-)

Valg 88 – Generell informasjon om valg og bruk av Personsvar

Du kan logge deg inn på Min Side og endre viderekoblinger. For viderekoblinger til personsvar, bruk nummer +47 921 00 000.

  1. Ring personsvar på  +47 921 00 000

  2. Tast 3 for innstillinger

  3. Tast 1 for Velkomsthilsen

  4. Les inn din hilsen

  5. Bekreft med #

  6. Tast 2 for å lagre meldingen

  1. Ring +47 921 00 001
  2. Tast inn telefonnummeret ditt og avslutt med #
  3. Tast PIN-kode og avslutt med #

PIN-koden for Personsvar får du tilsendt første gang du ringer personsvar. Du kan kontakte kundeservice for hjelp til å resette denne koden.

Slik endrer du Personsvar-PIN:

  1. Ring Personsvar på +47 921 00 000
  2. Velg tastevalg 3 – Innstillinger
  3. Velg tastevalg 4 – Endre passord
  4. Skriv en PIN-kode, 4 –10 siffer (vi anbefaler minst 5 siffer)
  5. Avslutt med #

Om PIN-beskyttelse:

  • Med PIN-beskyttelse aktivert, må du alltid taste PIN-koden etterfulgt av # for å kunne høre på talemeldingene dine når du ringer til Personsvar.
  • For å skru på eller av PIN-beskyttelse, ring Personsvar og bruk tastevalg 3 (Innstillinger) og deretter tastevalg 6.
  • Husk at Personsvar-PIN kun gjelder Personsvar, den har altså ikke noe med PIN-koden for SIM-kortet ditt å gjøre.

Første gang du bruker personsvar blir du bedt om å lage et firesifret passord og lese inn personlig hilsen.

Skru på eller av:

  • Skru på: Send VVM PÅ til 1989
  • Skru av: Send VVM AV til 1989

Visual Voicemail forutsetter at du har personsvar aktivert på på abonnementet ditt,

Se veiledning for hvordan du setter opp Visual Voicemail

Samtale venter er inkludert i alle abonnement, og gjør at du kan sette en samtale på vent for å besvare en annen. På den måten slipper den som ringer å få opptattsignal, eller å komme til svareren.

Slik skrur du av / på Samtale venter:

  • Skru på ved å taste *43# etterfulgt av ring ut
  • Skru av ved å taste #43# etterfulgt av ring ut

Skulle du av en eller annen grunn mangle Samtale venter på abonnementet ditt, ta kontakt med kundeservice, så fikser vi det for deg. Det koster ikke noe å ha tjenesten.