ForsidenMobilHjelpService på mobiltelefon

Service på mobiltelefon

Må mobilen din på verksted? Da kan du registrere service online, eller få hjelp i en Telia-butikk.

Du kan registrere service på telefon og tilbehør. Husk å ha klart IMEI-nummer eller serienummer.

Du kan også levere telefonen din hos din nærmeste Telia-butikk. De hjelper deg også med oppsett og sjekker vanlige brukerfeil før mobilen eventuelt blir sendt inn. Har du behov for lånetelefon kan de som regel hjelpe deg med det også.

NB! Dersom saken gjelder en skade dekket av mobilforsikring du har hos oss, skal du istedet melde skade via forsikringsselskapet

Sjekkliste før du sender mobilen på service

  1. Gjør en backup av telefonen din, og slett all data før du sender den inn.
  2. Skjermlås og telefonlås (som for eksempel "Find My Iphone") må skrus av.
  3. Ta ut eventuelt fysisk SIM-kort, minnekort og annet tilbehør. Kun telefonen (uten deksel) skal sendes inn.
  4. Send inn mobilen (fraktseddel får du på e-post etter at du har registrert servicesaken).
  5. Bestill online service