Slik får du mest ut av din Telia Bedriftsnett-løsning
Gode arbeidsverktøy er viktigere enn noen gang. Med disse tipsene kan bedriften din få mest mulig ut av Telia Bedriftsnett.
Med ansatte på hjemmekontor jobber norske bedrifter nå på spreng for å få en ny arbeidshverdag opp og stå. Samtidig er det avgjørende å være tilgjengelig både for kunder og kolleger.
Dette er krevende, og stiller større krav til arbeidsverktøyene og tjenestene man bruker.
Med Telia Bedriftsnett kan du få informasjon, behandle samtaler og delta i møter – som om du er på kontoret.
Her har vi også samlet noen tips til funksjoner i Telia Bedriftsnett du kanskje ikke er klar over. Med det håper vi at din bedrift får mest mulig ut av tjenesten, og at arbeidshverdagen blir litt lettere.
7 smarte funksjoner i Telia Bedriftsnett
1. Pålogging hjemmefra for alle ansatte
Alle ansatte har tilgang til softphone og hele bedriftskatalogen med status, enten fra mobilen i lomma eller PC-en hjemme.
– Dermed er det er like effektivt å sitte hjemme som på jobb, sier Thomas Lundh, produktsjef i Telia.
Det samme gjelder alle som svarer i telefonen på bedriftenes kundeservicefunksjon og andre servicetelefoner. Man logger seg enkelt ut og kan bemanne og betjene funksjonene som normalt, selv om man ikke befinner seg på kontoret.
2. Styre samtaler og informasjonsmeldinger
Ansatte kan hele tiden styre og oppdatere hvordan samtaler rutes, og hvilke informasjonsmeldinger innringer får høre.
– Dette kan være aktuelt for bedrifter som berøres av endringer i markedet eller andre uforutsette hendelser, sier Lundh.
Ved stor pågang på telefon, kan bedriften dermed ha mest mulig relevant og effektiv håndtering av innringere.
VIP-lister gir mulighet for å prioritere noen innringere fremfor andre, og du kan også styre åpningstider.
3. Opprette beredskapsgrupper
Ved behov for ekstraordinære tiltak er det enkelt for bedrifter å opprette ad-hoc beredskapsgrupper med inn- og utlogging for medlemmene i gruppen.
4. Løpende kommunikasjon
Telia Bedriftsnett har en meldingsfunksjon som gjør det enkelt å kommunisere med ansatte og kunder.
– Dermed kan alle holdes løpende oppdatert om eventuelle endringer og nye retningslinjer. Dette kan man styre rett fra mobiltelefonen eller fra PC-en på hjemmekontoret, sier Lundh.
5. Holde telefonkonferanser
Det er også en telefonkonferansetjeneste inkludert i Telia Bedriftsnett.
– Denne er enkel å sette opp, og alle kan logge seg på fra der de måtte befinne seg. Slik kan der holde effektive fjernmøter uten å være fysisk sammen, understreker Lundh.
6. Integrasjon med andre plattformer
Ved å ha all informasjon på én plattform hvor de ulike programmene snakker sammen minsker administrasjonen betraktelig og gjør arbeidsdagen lettere.
Telia Bedriftsnett gjør nettopp dette. Telefoniløsningen snakker med kalender, e-post, Skype, telefon og SMS, så du kun trenger å forholde deg til ett verktøy gjennom en hel arbeidsdag.
Mobilansvarlig i bedriften kan selv sette opp og administrere løsningen, men Telia gir deg selvsagt den hjelpen du trenger for at løsningen skal fungerer optimalt for ditt selskap og dine behov.
Telia Bedriftsnett kan også brukes sammen med plattformer som Office 365 og Microsoft Teams.
– Med «Tale i Teams» får bedriften for eksempel en mobil og veldig fleksibel løsning for kundekommunikasjon. Tale i Teams er en tjeneste Telia tilbyr, som utvider talefunksjonaliteten i Teams via en integrasjon mot telenettet.
7. Full frihet med Bedriftsnett app
Bedriftsnett app gir deg friheten du trenger til å jobbe utenfor kontoret, noe som gjør at du får bedre samhandling med dine kolleger uavhengig av hvor du befinner deg.
Effektiv samhandling
I en arbeidshverdag full av møter og deadlines er det viktig at arbeidsverktøyene du har er enkle å bruke, uansett hvor du befinner deg.
Telia Bedriftsnett er oversiktlig. Du kan selv oppdatere din status på farten, og få oppdatert status på dine kollegaer i sanntid. Du kan se hvilke av dine kolleger som er opptatt eller ledig.
– Alt ligger til rette for at bedrifter kan samhandle svært effektivt, avslutter Lundh.
Telia Bedriftsnett
- Telia Bedriftsnett er en skybasert telefoniløsning som gjør det lett å håndtere alle innringere.
- Sentralbordet kan styres av alle ansatte fra PC, nettbrettet eller mobilen –noe som gjør det mulig å ta med sentralbordet i lomma.
- Løsningen kan enkelt tilpasses alt fra små bedrifter til store organisasjoner med mange lokasjoner og tusenvis av ansatte.
- Brukere får god oversikt over medarbeidernes tilgjengelighet og gjør det lettere å samhandle seg imellom.
- Drag and drop-funksjonen gjør det enkelt å tilpasse sentralbordet slik du eller bedriften ønsker.
- Fungerer for mobil- og IP-telefoni, både i kombinasjon og hver for seg.