Her finner du ut hva du må gjøre hvis du har forsikring gjennom Telia og har hatt en skade på din telefon, eller om den er mistet / stjålet.

Ved Mistet / stjålet telefon

  1. Mister du telefonen din må du snarest mulig sperre abonnementet / SIM-kortet. Ring selvbetjeningstelefonen på 455 00 000, eller kontakt kundesenter på telefon 05050 (privat) eller 05051 (bedrift) i våre åpningstider.

  2. Kontakt Telia Skade på telefon 924 00 000 for å melde saken din. Åpent alle hverdager 09-16.

  3. Har du fått din telefon stjålet kan du melde dette elektronisk herHusk at politirapport må vedlegges.

Ved Skadet telefon

  • Kontakt Telia Skade snarest mulig på telefon 924 00 000 for å melde saken din. Åpent alle hverdager 09-16.

Praktisk informasjon

  • Nødvendig dokumentasjon som skadebehandler ber deg om sender du per e-post eller faks. Du får informasjon om dette ved saksbehandling. Husk å oppgi dit skadenummer når du sender e-post.
  • E-post:
  • Hvis du kjenner IMEI nummeret på telefonen din så er det en fordel om du har det klart når du kontakter Telia Skade. IMEI nummeret er identifikasjonsnummeret til mobiltelefonen din og består av 15 siffer. Du finner det under batteriet på mobilen, på esken mobilen ble levert i og som regel på kjøpskvitteringen eller abonnementsskjemaet. Alternativt så kan du taste inn *#06# og trykke på ring, da vil du få opp IMEI nummeret i displayet på telefonen.

Fra utlandet:

  • Alle forsikringene gjelder i utlandet
  • Ved tyveri av mobiltelefonen må dette meldes til politiet på stedet
  • Sperr abonnementet ditt. Kontakt Telia Kundesenter fra utlandet på tlf +47 924 05050, eller ring Selvbetjening på telefon +47 455 00 000
  • Er du bedriftskunde ring +47 924 05051
  • Ønsker du å få behandlet skaden / tyveriet fra utlandet eller ved hjemkomst? Ring Telia Skade fra utlandet på telefon +47 924 00 000
  • Eventuell erstatningstelefon kan kun bli utstedt i Norge
  • Tjenesten er ikke tilgjengelig for kunder med Kontantkort.
Var denne siden nyttig?
Ja
Nei