Hvordan melde forsikringssak

Her finner du informasjon om hva du må gjøre hvis du har forsikring gjennom Telia og har hatt en skade på din telefon eller den er mistet/stjålet.

Slik gjør du:

  1. Mister du telefonen din må du sperre abonnementet/SIM-kortet. Ring selvbetjeningstelefonen på 455 00 000, eller kontakt kundesenter på telefon 05050 (privat) eller 05051 (bedrift) i våre åpningstider.

  2. Kontakt Telia Skade på telefon 924 00 000 for å melde saken din. Åpent alle hverdager 09-16.

  3. Har du fått din telefon stjålet kan du melde dette elektronisk her.

    Husk at politirapport må vedlegges.

Nødvendig dokumentasjon som skadebehandler ber deg om sender du per e-post eller faks. Du får informasjon om dette ved saksbehandling. Husk å oppgi dit skadenummer når du sender e-post.

E-post:

Fra utlandet:

  • Alle forsikringene gjelder i utlandet
  • Ved tyveri av mobiltelefonen må dette meldes til politiet på stedet
  • Sperr abonnementet ditt. Kontakt Telia Kundesenter fra utlandet på tlf +47 924 05050, eller ring Selvbetjening på telefon +47 455 00 000
  • Er du bedriftskunde ring +47 924 05051
  • Ønsker du å få behandlet skaden/tyveriet fra utlandet eller ved hjemkomst? Ring Telia Skade fra utlandet på telefon +47 924 00 000
  • Eventuell erstatningstelefon kan kun bli utstedt i Norge
  • Tjenesten er ikke tilgjengelig for kunder med Kontantkort.

Viktig

Hvis du kjenner IMEI nummeret på telefonen din så er det en fordel om du har det klart når du kontakter Telia Skade. IMEI nummeret er identifikasjonsnummeret til mobiltelefonen din og består av 15 siffer. Du finner det under batteriet på mobilen, på esken mobilen ble levert i og som regel på kjøpskvitteringen eller abonnementsskjemaet. Alternativt så kan du taste inn *#06# og trykke på ring, da vil du få opp IMEI nummeret i displayet på telefonen.

Var denne siden nyttig?
Ja
Nei