Slik kommer du i gang med BankID på mobil

Våre SIM-kort for mobilabonnement støtter i utgangspunktet BankID på mobil. Har du vært kunde en stund, eller er i tvil om ditt SIM-kort har den støtten som trengs, kan du sjekke det her.

1. Sjekk om du har støtte

Gå til BankID sin sjekk for støtte for BankID på mobil. Får du i denne sjekken bekreftet at du har støtte for BankID på mobil, kan du gå direkte til nettbanken din for å aktivere BankID på mobil.

Mangler derimot SIM-kortet ditt støtte for BankID på mobil, gå til bestilling av nytt SIM-kort.

1.1 Bestill nytt SIM-kort fra Telia

1.2 Aktiver nytt SIM-kort fra Telia

2. Aktiver BankID på mobil

Aktiver BankID på mobil i nettbanken din når du har fått nytt SIM-kort klargjort for BankID.

Hva er BankID på mobil?

  • BankID på mobil er et alternativ til BankID-kodebrikke når du blant annet logger inn i nettbanken. Dette vises tydelig med egen innloggingsknapp for BankID på mobil. For komplett liste over banker og brukersteder som støtter BankID på mobil se bankid.no
  • Like sikkert som kodebrikke.
  • BankID på mobil virker selv om du flytter SIM-kortet fra en mobil til en annen, men bytter du SIM-kort må du registrere BankID på mobil på nytt i nettbanken din.
  • Les mer på BankID sine sider:

Noen begrensninger gjelder:

  • BankID på mobil kan ikke bestilles for ekstra DataSIM eller Trilling-SIM.
  • Mobilt bredbåndsabonnement har ikke støtte for BankID på mobil.
  • Kontant startpakker leveres uten støtte for BankID på mobil. Bestill nytt SIM-kort hos oss dersom du ønsker å ta i bruk tjenesten på kontantkortet.
Var denne siden nyttig?
Ja
Nei