Sjekkliste ustabilt hjemmenett

Som vår bredbåndskunde ønsker vi å gi deg et stabilt og godt hjemmenett. Dersom du opplever dårlig eller ustabilt nett trenger vi å finne årsaken til dette, slik at vi kan gi deg korrekt hjelp. Ved å følge sjekklisten under gir du oss verdifull informasjon vi vil bruke til å følge deg opp videre.

 

Trinn 1 - du sjekker

  • Vi ser ofte at den vanligste årsaken til ustabilt eller dårlig nett er at antenneledningen sitter løst i antennekontakten og/eller modemet. Vi ber deg derfor ta ut antenneledningen i begge ender, sette den godt inn igjen og skru fast til den strammes helt. Etter ca. to minutter skal lampene slutte å blinke. (Tips: vi anbefaler deg å sjekke antenneledningen ved jevne mellomrom, for å sikre at den fortsatt sitter stramt).

Det er også andre egenskaper ved antenneledningen du bør undersøke: 

  1. Sjekk at antenneledningen ikke overstiger 10 meter i lengde
  2. Sjekk at antenneledningen ikke har synlige skader
  3. Sjekk at antenneledningen ikke er skjøtet via en annen ledning eller annet utstyr du har hjemme
  4. Har du et tilsvarende antenneuttak et annet sted i boligen? Sett antenneledningen i det andre uttaket og se om det hjelper. I så fall er antenneledningen ok, men det første uttaket ditt bør sees på. 

 

Trinn 2 - vi monitorerer

Vi følger med på målingene de neste to ukene, for å se om de gir oss indikasjoner på at signalene bedrer seg. Ved å eliminere de vanligste årsakene, kan vi bli mer presise i oppfølgingen.

 

Trinn 3 - vi kontakter deg

Etter monitoreringsperioden, dersom signalene ikke bedrer seg, tar vi kontakt med deg og avtaler tidspunkt for oppfølging.

 

Har du spørsmål til trinnene over? Svar HJELP på SMSen du mottok, så tar vi kontakt med deg i løpet av neste virkedag. Vi ser frem til å hjelpe deg!

 

Var denne siden nyttig?