Hjelp til faktura for TV og internett
Få svar på vanlige spørsmål om din faktura for TV og internett.
Slik faktureres TV og bredbånd
Du får faktura for TV og bredbånd fra oss ved starten av månedskiftet hver måned, og forfallsdato er alltid den 16. Både nyeste og tidligere faktura finner du på Min Side.
Abonnement og faste tjenester faktureres forskuddsvis, mens variable kostnader som leie av film eller øvrige tilleggstjenester faktureres etterskuddsvis.
Vanlige spørsmål om faktura for TV og internett
Dersom arbeidsgiver skal betale deler av fakturaen, kontakt vår kundeservice som hjelper deg å dele opp tjenester på individuelle faktura ved behov.
Hvis arbeidsgiver skal dekke hele fakturaen din, trenger vi følgende informasjon:
- Ditt navn og kundenummer
- Bedriftens navn og organisasjonsnummer
- Din leders navn og tittel, samt dokumentasjon på din stilling i firmaet
- Signert aksept fra arbeidsgiver med informasjon om hvilke produkter de skal faktureres for
- Adressen fakturaen skal sendes til, samt ønsket syklus for faktureringen (månedlig, kvartalsvis eller årlig)
Dette sendes på e-post til oss via arbeidsgiver@telia.no.
Du finner alltid kopi av alle fakturaene dine i et eget arkiv på Min Side og i Telia-appen. Der kan du også laste de ned som PDF-dokumenter, og betale direkte med VISA / Mastercard.
Har du eFaktura finner du også fakturakopier i nettbanken din.
Vi tilbyr ikke en felles faktura for disse tjenestene. Du vil derfor motta to separate fakturaer fra Telia.
Med Avtalegiro slipper du å tenke mer på det, da trekkes du automatisk riktig beløp fra kontoen din. Velger du å motta eFaktura, får du begge fakturaene fra Telia rett i nettbanken og du trenger kun å godkjenne dem.
Du finner oversikt over fakturaene dine både for TV/Internett og mobil på Min Side.
Vipps digitaliserer regningsbetaling i Norge, og tilrettelegger for enklere løsninger for deg som kunde.
Hvis du har Vipps, vil du automatisk få alle eFakturaer i Vipps-appen og i nettbanken din. Det vil dermed ikke automatisk sendes ut papirfaktura lenger.
Har du glemt en faktura får du en påminnelse av oss, men har vi ikke mottatt betalingen innen slutten av en måned vil vi overføre det utestående beløpet til neste måneds faktura, slik at denne da gjelder for begge månedene.
Et purregebyr på kr 35,- blir da lagt til.
For å unngå sperring av abonnementet ditt må hele dette beløpet betales innen forfallsdatoen. Husk at du alltid kan betale fakturaen din direkte på Min Side.
Har abonnementet ditt blitt sperret anbefaler vi at du betaler fakturaen direkte på Min Side – da vil det normalt bli åpnet igjen umiddelbart. Velger du å betale via vanlig nettbank tar det vanligvis 1 – 3 virkedager før innbetalingen registreres hos oss og abonnementet gjenåpnes. Behandlingstiden kan variere noe fra bank til bank.
Husk at dersom abonnementet ditt har blitt stengt vil du også bli fakturert et stengingsgebyr på 490,- for TV/Internett.
For å få abonnementet ditt midlertidig gjenåpnet kan du også kontakte kundeservice. Hvis ikke det utestående beløpet blir registrert betalt hos oss innen 4 virkedager vil tjenestene dine stenges igjen.
Har kravet blitt sendt til inkasso må videre kommunikasjon tas med inkassoselskapet. Dersom ditt abonnement frakobles grunnet inkasso, vil du ved en eventuell retilkobling måtte betale etableringskostnader etter gjeldende priser.
Dersom du ikke har takket ja til alltid eFaktura i nettbanken din eller bedt om e-postfaktura, vil vi sende deg en papirfaktura som første faktura. Denne har et fakturagebyr på 6,47 kr.
Du kan slippe å betale gebyr for papirfaktura ved å opprette en eFaktura-avtale, og eventuelt i tillegg en Avtalegiro-avtale kombinert med eFaktura-avtalen.
Gebyrer tilkommer ellers når du mottar papirfaktura, fakturapåminnelse i posten, eller ved purringer.
Hvis du har fått en SMS med beskjed om at vi har mottatt din post i retur, betyr det at Posten ikke har kunnet levere til adressen vi har registrert på ditt kundeforhold. Det kan være flere årsaker til dette:
- Manglende navnelapp på postkassen
- Behov for å merke fakturaen med et c/o-navn (f.eks. samboer e.l.)
- Du har flyttet, men ikke endret adresse hos oss
- Vi har registrert feil navn eller adresse
Du kan se hvilken adresse vi har registrert på ditt kundeforhold på Min Side. Ta kontakt med oss hvis du oppdager at denne adressen er feil, så hjelper vi deg å rette opp i det.
Når du bestiller utstyr fra oss for første gang, eller du velger å oppgradere det utstyret du har uten at det er noe galt med det du erstatter, vil det tilkomme en kostnad for frakten.
Sendes utstyret med servicepakke til postkontor/post i butikk, vil kostnaden vises som Frakt (99,-) på fakturaen.
Dersom du ønsker, kan du avtale hjemlevering rett på døra direkte med PostNord. Det kan du blant annet gjøre i appen deres.