Faktura og betaling
Her finner du svar på vanlige spørsmål om fakturaen din, som betaling, utsettelse, forklaring, efaktura og avtalegiro.
Velg din faktura
Mange spørsmål er enklere å besvare når vi vet hvilken type faktura det gjelder.
Vanlige spørsmål om faktura
Her finner du svar på fakturaspørsmål vi ofte får
Du finner alltid kopi av alle fakturaene dine i et eget arkiv på Min Side og i Telia-appen. Der kan du også laste de ned som PDF-dokumenter, og betale direkte med VISA / Mastercard.
Har du eFaktura finner du også fakturakopier i nettbanken din.
Vipps digitaliserer regningsbetaling i Norge, og tilrettelegger for enklere løsninger for deg som kunde.
Hvis du har Vipps, vil du automatisk få alle eFakturaer i Vipps-appen og i nettbanken din. Det vil dermed ikke automatisk sendes ut papirfaktura lenger.
Dersom du ikke har takket ja til alltid eFaktura i nettbanken din eller bedt om e-postfaktura, vil vi sende deg en papirfaktura som første faktura. Denne har et fakturagebyr på 6,47 kr.
Du kan slippe å betale gebyr for papirfaktura ved å opprette en eFaktura-avtale, og eventuelt i tillegg en Avtalegiro-avtale kombinert med eFaktura-avtalen.
Gebyrer tilkommer ellers når du mottar papirfaktura, fakturapåminnelse i posten, eller ved purringer.
Har du glemt å betale, vil du motta en betalingspåminnelse fra oss, og går det for lang tid kan du risikere at abonnementet ditt blir sperret. Purregebyr og eventuelt sperregebyr vil påløpe.
Detaljene varierer litt avhengig av om du har mobilabonnement eller TV/Internett.
Har abonnementet ditt blitt sperret anbefaler vi at du betaler fakturaen direkte på Min Side – da vil det normalt bli åpnet igjen umiddelbart. Velger du å betale via vanlig nettbank tar det vanligvis 1 – 3 virkedager før innbetalingen registreres hos oss og abonnementet gjenåpnes. Behandlingstiden kan variere noe fra bank til bank.
Husk at dersom abonnementet ditt har blitt stengt pga manglende betaling vil du bli fakturert et stengingsgebyr (250,- for mobilabonnement, 490,- for TV/Internett).
For å få abonnementet ditt midlertidig gjenåpnet kan du kontakte kundeservice. Hvis det utestående beløpet ikke blir registrert betalt hos oss innen 4 virkedager vil tjenestene dine stenges igjen.
Inkasso
Har kravet blitt sendt til inkasso må videre kommunikasjon tas med inkassoselskapet. Dersom ditt abonnement frakobles grunnet inkasso, vil du ved en eventuell retilkobling måtte betale etableringskostnader etter gjeldende priser.
Vi tilbyr ikke en felles faktura for disse tjenestene. Du vil derfor motta to separate fakturaer fra Telia.
Med Avtalegiro slipper du å tenke mer på det, da trekkes du automatisk riktig beløp fra kontoen din. Velger du å motta eFaktura, får du begge fakturaene fra Telia rett i nettbanken og du trenger kun å godkjenne dem.
Du finner oversikt over fakturaene dine både for TV/Internett og mobil på Min Side.