Telia Smart Connect hjelpesider

Visuell Administrator

Med den visuelle samtaleflytadministratoren (IVR) får du full kontroll over alle samtaler til hovednummeret til selskapet. Du kan dra og slippe åpningstider, menyalternativer, køer, SMS og stemmeveiledningselementer for å skape optimal samtaleflyt for selskapet ditt:

  • Få en visuell oversikt over samtaleflyten til selskapets hovednummer.
  • Du kan enkelt administrere med dra og slipp-grensesnittet.
  • Du får full kontroll over selskapets hovednumre, åpningstider og menyvalg fra én grensesnitt.

Slik kommer du i gang med IVR (Interaktiv talerespons)

  1. Naviger til Administratorsiden fra hovedmenyen.
  2. Velg deretter "Telefonoppsett".
  3. Velg "Visuell admin" fra panelet under og trykk på knappen "Klikk her for å redigere din Sentralbord-løsning".

Den visuelle administratoren er tilgjengelig for selskapsadministratorer og brukere med rolletilgang til visuell administrasjon. Mer om rolletilgang.

Grunnleggende informasjon

  • Selskapets IVR-er er tilgjengelige via menyen. Her finner du en liste over alle dine IVR-er, samt alle tidligere versjoner av hver IVR. Hver gang du lagrer din IVR kan du tilbakestille til en tidligere versjon når som helst.
  • Hvert hovednummer kan tilordnes en IVR via Meny og Hovednummer.
  • Når du har en åpen IVR, er det mulig å utføre en testkjøring av IVR-en ved å trykke på "Spill av" (x). Angi nummeret som skal ringes opp og datoen/klokkeslettet du ønsker å bruke for å teste IVR-en.
  • Funksjonene som brukes for å bygge IVR-en er under "Elementer" på høyre side. Du kan dra og slippe elementene og koble dem sammen i IVR-en for å opprette den samtaleflyten du trenger.
  • Noen funksjoner har avanserte innstillinger uavhengig av hvert element i samtaleflyten. Klikk på elementet i samtaleflyten og trykk på "Innstillinger" (X)-ikonet for å få tilgang til innstillingene på høyre side.

  • Trykk, dra og slipp - Koble elementer slik du ønsker at samtalene skal rutes fra toppen og nedover. 
  • Noen elementer har tilgang til avanserte innstillinger som kan ha ulike innstillinger for det samme elementet avhengig av hvor det er plassert i samtaleflyten.

Elementer og funksjoner i Visuell admin

  • Åpningstider
    Dette lar deg administrere selskapets åpningstider. Det er flere muligheter som "Åpent", "Stengt", "Lunsj" og andre unntak.
  • Lyd filer / Talebeskjeder
    Opptak og oppsett av lydfiler som kan brukes i IVR for å spille av en melding i flere av elementene.
  • Køer
    Koble hovednumre til køer og distribuer samtaler til en gruppe medlemmer. Dette har avanserte innstillinger for hvert element i samtaleflyten.
  • VIP-liste
    Dette muliggjør ruting av samtaler basert på innringerens a-nummer, for eksempel for å spille av en melding eller plassere dem i en prioriteringskø.
  • Grunnleggende meny
    Spill av en kunngjøring og la innringeren velge og rute samtalen deretter.
  • Avansert meny
    Opprett rutemål basert på nummerliste, for eksempel ruting basert på postnummer.
  • Ring tilbake
    Gi innringeren muligheten til å ikke vente i kø, men få en manuell eller automatisk tilbakeringing.
  • Telefonsvarer
    La innringeren ta opp en talebeskjed når de ringer selskapets hovednummer for å sendes til en e-postadresse.
  • SMS-melding
    Send informasjon til innringeren via SMS, for eksempel med informasjon om hvor de kan finne den informasjonen de venter på.
  • Samtale teller
    Samtale telleren kan brukes til statistikk.
  • Overføring til nummer
    Overfør samtalen ut av IVR til et eksternt nummer.
  • Lenke til IVR
    Overfør samtalen til en annen IVR innenfor samme selskap.

Grunnleggende meny

Med grunnleggende menyfunksjonen kan innringeren trykke på et nummer for å fortsette samtaleflyten basert på grunnen til anropet. Du kan laste opp en kunngjøring som informerer innringeren om alternativene. For eksempel "Trykk 1 for support, 2 for salg" osv. Hver menyvalg vil deretter forgrene seg i en ny samtaleflyt for det valget, som vanligvis ender opp i en kø for support eller salg. For "Grunnleggende meny" er alternativene 0-9 og ugyldig, samt en verdi for ingen oppringing.

Eksempel på en grunnleggende samtaleflyt ved bruk av Grunnleggende menyelement:

Tilbakeringing

Med funksjonen "Tilbakeringing" kan innringeren få muligheten til å bli ringt tilbake i stedet for å vente og holde linjen. Både automatiske og manuelle tilbakeringer støttes. Med manuell tilbakeringing blir det sendt en SMS eller e-post til kømedlemmet med informasjon om innringerens kontaktopplysninger (telefonnummer eller e-postadresse). Hvis en automatisk tilbakeringing er valgt, ringer neste tilgjengelige kømedlem automatisk tilbake til innringeren.

Følgende felt er tilgjengelige for "Tilbakeringing" elementet:

  • SMS/E-post:
    Obligatorisk for manuelle tilbakeringer, der informasjonen sendes sammen med innringerens kontaktinformasjon.
  • Påkrevd å angi tilbakeringingsnummer:
    Ja/Nei valg som kan tvinge innringeren til å oppgi nummeret de ønsker å bli ringt tilbake på. For eksempel, hvis innringeren ringte fra et fasttelefonnummer, er det mulig å oppgi et mobilnummer som skal ringes tilbake på.
  • Bekreftelsesmelding:
    En bekreftelsesmelding kan aktiveres for å spilles umiddelbart etter at innringeren har oppgitt tilbakeringingsnummeret. Hvis tilbakeringing er deaktivert, spilles kunngjøringen umiddelbart før innringeren oppgir tilbakeringingsnummeret.
  • Melding ved ugyldig nummer:
    Denne meldingen vil spilles hvis innringeren legger til et ugyldig tilbakeringingsnummer.
  • Informasjonsmelding:
    Denne meldingen vil spilles hvis innringeren får tilbakeringingsalternativet, dvs. dette brukes bare hvis en obligatorisk tilbakeringingsnummer er aktivert.
  • Presentasjonsnummer for tilbakering:
    Presentasjonsnummeret som vil bli brukt ved aktivering av automatisk tilbakeringing.
  • Åpningstider:
    Legg til åpningstider for å definere når tilbakeringingen skal være aktivert. Dette kan for eksempel være stengt i lunsjpausen eller etter arbeidstid.
Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.