Telia Smart Connect hjelpesider
Viderekobling fra mobilappen
Med Telia Mobil-appen og Telia Smart Connect er det veldig enkelt å overføre samtaler, uansett om du er på kontoret eller på farten.
- Du kan overføre samtaler med bare tre trykk.
- Du kan velge om du ønsker å viderekoble med retur, uten retur, eller med assistanse.
- Favorittkontakter vises automatisk først.
Hvordan komme i gang med samtaleoverføring:
- Under en aktiv samtale, gå til telefonens startskjerm og velg Smart Connect-mobilappen.
- Dine favorittkontakter åpnes automatisk på skjermen.
- Trykk på "Overfør" på kontakten du ønsker å videresende til, eller gå til kontakten og velg mellom "Med retur", "Uten retur" og "Assistert overføring".
Du kan også gå til det interne bedriftskatalogen for å overføre samtaler, eller overføre samtalen til andre kontakter eller eksterne numre via Corporate Network-mobilappen. Valgene finner du nederst på skjermen "Bedriftskatalog".
Via innstillingene i din profil kan du velge om overføring med retur, uten retur eller assistert viderekobling skal være standardmetoden når du videresender samtaler i mobilappen. Les mer om de ulike teknikkene for videresending nederst på denne siden.
Metoder for overføring
- Overføring: Hvis mottakeren du overfører til ikke svarer på samtalen, returneres samtalen.
- Overføring uten retur: Hvis mottakeren du overfører til ikke svarer på samtalen, videresendes samtalen i henhold til innstillingene i mottakerens tilgjengelighetsprofil på bedriftsnettet eller mobiltelefonen.
- Assistert overføring: Anropere holdes på vent ved bruk av assistert overføring. Du ringer automatisk til kollegaen du ønsker å overføre til, og snakker med kollegaen før du velger å overføre.