Telia Smart Connect hjelpesider

Viderekobling av samtaler

Viderekobling av samtaler betyr automatisk omdirigering av en samtale før den blir besvart/aktiv.

For brukere av Telia Smart Connect er det enkelt å viderekoble samtaler via "Tilgjengelighet" i Smart Connect-mobilappen.

  • Automatisk videresend alle innkommende samtaler
  • Velg selv om du vil bli ringt på din mobiltelefon først
  • Med en utløpstid kan omdirigeringene avbrytes automatisk

Viderekoblingsalternativene styres via menyvalget "Tilgjengelighet" i Telia Smart Connect-mobilappen. Via "Tilgjengelighet" kan du også få tilgang til en rekke andre nyttige funksjoner, slik som "Min telefonsvarer".

Hurtigkoblinger for veiledning

Du kan velge blant følgende viderekoblingsmetoder:

Min telefon
Den som ringer, ringer telefonen din som vanlig.

Personlig telefonsvarer
Den som ringer, kommer til telefonsvareren din og kan legge igjen en beskjed.

Hovednummer
Velg blant selskapets registrerte hovedtelefonnummer.


Velg blant selskapets køgruppe(r).

Lydbeskjed
Velg en lydbeskjed som skal spilles av for den som ringer før samtalen avsluttes.
Lydmeldingene spilles inn via nettet under min profil og tilgjengelighet.
Les mer om tilgjengelighet i min profil her

Min telefonsvarer
Velg blant flere alternativer som gir den som ringer en lydbeskjed og muligheten til å taste videre. Avhengig av om brukeren har telefonsvarertjeneste, vil brukeren ha ulike alternativer her.

Slik kommer du i gang med viderekobling av samtaler:

  1. Fra hovedmenyen, velg "Tilgjengelighet".
  2. Trykk på en status (for eksempel opptatt) for å endre tilgjengelighet.
  3. Trykk på informasjonssymbolet for å legge til en samtaleomdirigering til statusen.
  4. Under Viderekobling, velg ønsket mottaker for samtaler til ditt telefonnummer.
  5. Omdirigeringer som legges inn under "Når det ringer" er gyldige når du er ledig, mens omdirigeringer som legges inn under "Når opptatt" er gyldige når du er opptatt under en samtale.
  6. Gå tilbake til menyen for å lagre omdirigeringene.

Annen informasjon

Vær oppmerksom på at en tilgjengelighetsstatus automatisk blir kansellert og tilbakestilt til "Ledig" når den valgte tilgjengelighetsstatusen utløper. For permanent viderekobling av samtaler som gjelder til den manuelt deaktiveres, bruk statusen "Ledig".

Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.