Telefonkonferanse
Telefonmøte er en tjeneste i Telia Smart Connect som gjør det enkelt å snakke med flere personer samtidig. Hvem som helst kan delta, og du kan både sende invitasjoner og følge med på deltakerne via mobilappen eller i sentralbordet.
Sette opp en telefonkonferanse
- Gå til hovedmenyen og velg Telefonkonferanse i sentralbordet.
- Trykk på ny telefonmøte.
- Skriv inn tittel, velg tid og eventuelt en møtevert.
- Klikk på telefonmøtet under planlagte eller aktive konferanser for å legge til og invitere deltakere.
Gå til Telefonkonferanse i hovedmenyen, trykk på "+", Ny telefonkonferanse, og klikk deretter på møtet under aktive eller planlagte konferanser for å legge til og invitere deltakere.
Sett opp en konferanse med oppringing (Kommer snart)
Denne funksjonen gjør det mulig med rask oppstart av en konferanse med oppringing, som vil ringe ut til deltakerne for å bli med i konferansen. Som administrator kan du opprette en telefonkonferanse for utvalgte brukere som kan startes via et nummer eller samtaleflyt. Kun administratorer kan konfigurere en konferanse med oppringing.
- Start en ny innringerkonferanse
For å opprette en ny innringerkonferanse, klikk på legg til-knappen i øvre høyre hjørne. Gi konferansen et navn og velg om den skal ha en møteeier eller ikke. - Rediger konferansedetaljer
Du kan redigere og endre navnet på konferansen ved å klikke på pennen. Når du klikker utenfor inndatafeltet, blir endringene automatisk lagret. - Velg møteeier
Klikk for å legge til/endre møteeier. - Se møteskaper
Se hvem som opprettet konferansen. - Legg til eksterne nummer
Her kan du legge til eksterne nummer som ikke er en del av bedriftens sentralbordsløsning. - Legg til interne brukere
Her legger du til brukere som er en del av bedriftens sentralbordsløsning. - Vis deltakerliste
Se listen over alle numre og brukere som er en del av den innringerkonferansen.
OBS! Møteeier og oppretter vil ikke automatisk bli lagt til i konferansen. Hvis møteeieren eller oppretteren ønsker å være en del av konferansen, må de legges til i listen over numre.
Tilkobling av konferansen til et hovednummer
Etter at den innringede konferansen er opprettet, må du koble konferansen til et hovednummer. For å gjøre dette, går du til visuell administrator, og begynner med å dra ut elementet "Innringt konferanse", slik du ville gjort med ethvert annet element. Deretter kobler du hovednummer-elementet til innringet konferanse-elementet, og velger hvilken innringet konferanse du vil bruke ved å klikke på rullegardinmenyen i elementet. Når dette er gjort, lagrer du IVR-en og kobler det hovednummeret du ønsker å bruke for denne innringte konferansen.