Telia Smart Connect hjelpesider

Telefonkonferanse

Telefonmøte er en tjeneste i Telia Smart Connect som gjør det enkelt å snakke med flere personer samtidig. Hvem som helst kan delta, og du kan både sende invitasjoner og følge med på deltakerne via mobilappen eller i sentralbordet.

Sette opp en telefonkonferanse

  1. Gå til hovedmenyen og velg Telefonkonferanse i sentralbordet.
  2. Trykk på ny telefonmøte.
  3. Skriv inn tittel, velg tid og eventuelt en møtevert.
  4. Klikk på telefonmøtet under planlagte eller aktive konferanser for å legge til og invitere deltakere.

Gå til Telefonkonferanse i hovedmenyen, trykk på "+", Ny telefonkonferanse, og klikk deretter på møtet under aktive eller planlagte konferanser for å legge til og invitere deltakere.

Oppringt konferanse (beredskapskonferanse)

Denne funksjonen gjør det mulig med rask oppstart av en konferanse med oppringing, som vil ringe ut til deltakerne for å bli med i konferansen. Som administrator kan du opprette en telefonkonferanse for utvalgte brukere som kan startes via et hovednummer avsatt til formålet. Kun administratorer kan konfigurere en konferanse med oppringing.

  1. Start en ny oppringt konferanse
    For å opprette en ny oppringt konferanse, klikk på legg til-knappen i øvre høyre hjørne. Gi konferansen et navn og velg om den skal ha en møteeier eller ikke.
  2. Rediger konferansedetaljer
    Du kan redigere og endre navnet på konferansen ved å klikke på pennen. Når du klikker utenfor inndatafeltet, blir endringene automatisk lagret.
  3. Velg møteeier
    Klikk for å legge til/endre møteeier.
  4. Se møteskaper
    Se hvem som opprettet konferansen.
  5. Legg til eksterne nummer
    Her kkan du legge til eksterne nummer som ikke er en del av bedriftens.
  6. Legg til interne brukere
    Her legger du til brukere som er en del av bedriftens sentralbordløsning.
  7. Vis deltakerliste
    Se listen over alle numre og brukere som er en del av den oppringt konferansen.

OBS! Møteeier og oppretter vil ikke automatisk bli lagt til i konferansen. Hvis møteeieren eller oppretteren ønsker å være en del av konferansen, må de legges til i listen over numre.

Koble et hovednummer til konferansen

Etter at den oppringede konferansen er opprettet, må du koble konferansen til et hovednummer. For å gjøre dette, går du til visuell administrator, og begynner med å dra ut elementet "Oppringt konferanse", slik du ville gjort med ethvert annet element. Deretter kobler du hovednummeret til oppringt konferanse-elementet, og velger hvilken oppringt konferanse du vil bruke ved å klikke på rullegardinmenyen i elementet. Vi anbefaler også at det konfigureres en PIN-kode for å starte konferansen. Angi denne ved å konfigurere konferanseelementet (velg «tannhjul-symbolet» på elementet) og angi en PIN på 4-6 siffer. Når dette er gjort, lagrer du IVR-en og kobler det hovednummeret du ønsker å bruke for denne oppringt konferansen.

Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.