Telefonkonferanse
Telefonmøte er en tjeneste i Telia Smart Connect som gjør det enkelt å snakke med flere personer samtidig. Hvem som helst kan delta, og du kan både sende invitasjoner og følge med på deltakerne via mobilappen eller i sentralbordet.
Sette opp en telefonkonferanse
- Gå til hovedmenyen og velg Telefonkonferanse i sentralbordet.
- Trykk på ny telefonmøte.
- Skriv inn tittel, velg tid og eventuelt en møtevert.
- Klikk på telefonmøtet under planlagte eller aktive konferanser for å legge til og invitere deltakere.
Gå til Telefonkonferanse i hovedmenyen, trykk på "+", Ny telefonkonferanse, og klikk deretter på møtet under aktive eller planlagte konferanser for å legge til og invitere deltakere.
Oppringt konferanse (beredskapskonferanse)
Denne funksjonen gjør det mulig med rask oppstart av en konferanse med oppringing, som vil ringe ut til deltakerne for å bli med i konferansen. Som administrator kan du opprette en telefonkonferanse for utvalgte brukere som kan startes via et hovednummer avsatt til formålet. Kun administratorer kan konfigurere en konferanse med oppringing.
- Start en ny oppringt konferanse
For å opprette en ny oppringt konferanse, klikk på legg til-knappen i øvre høyre hjørne. Gi konferansen et navn og velg om den skal ha en møteeier eller ikke. - Rediger konferansedetaljer
Du kan redigere og endre navnet på konferansen ved å klikke på pennen. Når du klikker utenfor inndatafeltet, blir endringene automatisk lagret. - Velg møteeier
Klikk for å legge til/endre møteeier. - Se møteskaper
Se hvem som opprettet konferansen. - Legg til eksterne nummer
Her kkan du legge til eksterne nummer som ikke er en del av bedriftens. - Legg til interne brukere
Her legger du til brukere som er en del av bedriftens sentralbordløsning. - Vis deltakerliste
Se listen over alle numre og brukere som er en del av den oppringt konferansen.
OBS! Møteeier og oppretter vil ikke automatisk bli lagt til i konferansen. Hvis møteeieren eller oppretteren ønsker å være en del av konferansen, må de legges til i listen over numre.
Koble et hovednummer til konferansen
Etter at den oppringede konferansen er opprettet, må du koble konferansen til et hovednummer. For å gjøre dette, går du til visuell administrator, og begynner med å dra ut elementet "Oppringt konferanse", slik du ville gjort med ethvert annet element. Deretter kobler du hovednummeret til oppringt konferanse-elementet, og velger hvilken oppringt konferanse du vil bruke ved å klikke på rullegardinmenyen i elementet. Vi anbefaler også at det konfigureres en PIN-kode for å starte konferansen. Angi denne ved å konfigurere konferanseelementet (velg «tannhjul-symbolet» på elementet) og angi en PIN på 4-6 siffer. Når dette er gjort, lagrer du IVR-en og kobler det hovednummeret du ønsker å bruke for denne oppringt konferansen.