Telia Smart Connect hjelpesider

SLA-monitorering

SLA-monitorering gjør det mulig for administratoren å definere nøkkelindikatorer for ytelse for køer. Hvis SLA-en overskrides, vil Telia Smart Connect varsle kømedlemmene via SMS eller e-post.

Varsler kan settes opp med terskler for å tjene flere formål:

  • Motta varsel hvis ventetiden er av en bestemt varighet, det er mange anropere i køen, eller hvis det er (for) få medlemmer logget inn.
  • Støttevarsler kan settes opp via e-post og/eller SMS, og du kan sette opp ett varsel for å støtte flere mottakere.
  • For å eskalere uønsket køstatus, kan du legge til flere regler for samme gruppe og forskjellige KPI-er til et hvilket som helst antall mottakere.
  • Den samme køen kan ha flere SLA-regler.

Hvordan komme i gang med SLA-overvåking

  1. Naviger til Administratorsiden fra hovedmenyen, deretter "Andre" og "SLA-monitorering".
  2. Legg til ny SLA (Klikk på "+", se illustrasjonen ovenfor):
    1.Skriv inn navn på SLA-regelen.
    2.Velg køen du ønsker å overvåke for denne regelen.
    3.Velg tidsrammen for når denne regelen skal være aktiv ved å bruke "Åpningstider" i IVR. IVR vil være aktiv når "Åpningstidene" er åpne, på denne måten sendes varsler utenfor åpningstidene for eksempel fordi ingen medlemmer er logget inn. Se flere detaljer om åpningstider her.
    4.Angi hvor lenge regelen skal overstiges før varslingen sendes (i minutter).
  3. Definer KPI for SLA-regelen:
    1.Ventetid lengre enn X sekunder
    2.Mer enn X anropere i køen
    3.Færre enn X innloggede medlemmer
    4.Ingen innloggede medlemmer
  4. Legg til mottakere: Du kan legge til flere mottakere ved å bruke SMS eller e-post for samme regel, og hvem som vil få informasjon om KPI i brudd.

Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.