Telia Smart Connect hjelpesider

Samtaletags

Samtaletags er emne-merkelapper eller stikkord som bedriften selv definerer, og som deretter kan knyttes til køsamtaler slik at man skal kunne kartlegge hva teamet eller formålet med samtalen var for innringer. Slik kan man skaffes seg oversikt over hva innringerne er opptatt av, hvilken kompetanse bedriften må bemanne sine telefoner med og hvordan disse emnene varierer over tid. Ved å bruke samtaletags kan bedriften kartlegge samtaler inn til bedriften handler om.

Tilgang og oppsett av samtaletags

Det gis tilgang til samtaletags på kundenivå. Kunder som ikke har tilgang til dette vil ikke se noen av valgene tilknyttet samtaletags verken under admin, statistikk, eller på sentralbordet.

Administrator oppretter samtaletags (stikkord) under Admin – Annet – Samtaletags, og velger hvilke køer (en, flere, eller alle) som kan benytte hvilke samtaletags. Det er også mulig å endre hvorvidt en tag er aktiv eller deaktiv.

Bruk av samtaletags

Personen som mottar et køanrop kan trykke på "Legg til tagger"-knappen i samtalevinduet eller trykke på tagikonet i "Min Historikk" og velge å legge til én eller flere tagger som passer samtalen.

Når samtale-tagger har blitt lagt til en samtale, vil de vises i samtalevinduet. Hvis det ikke er plass til å vise alle, kan du trykke på knappen med tre prikker (...) for å vise alle taggene som har blitt lagt til.

Anropstagger kan kun legges til anrop som kommer gjennom køer, ikke direkte anrop.

Samtaletags-rapport

Velg periode (fra dato – til dato) og klokkeslett. Klokkeslett gjelder for alle dager i valgt periode. Rapporten kan filtreres på en, flere eller alle køer og samtaletag. Du kan for eksempel se alle samtaletags for en gitt kø, eller en samtaletag for alle køer.

Rapporten kan grupperes på:

  • Dag
    Viser to kolonner: dato og antall samtaler med de valgte anropsmerkene.
  • Ukedag
    Viser to kolonner: ukedag og antall samtaler med de valgte anropsmerkene.

  • Viser to kolonner: kø og antall samtaler med de valgte anropsmerkene. Bare køene valgt under rullegardinmenyen for køer er oppført her.
  • Anropsmerker
    Viser to kolonner: anropsmerke og antall samtaler med valgte anropsmerker. Her er bare anropsmerkene du har valgt oppført under rullegardinmenyen for anropsmerker.
  • Anrop
    Viser to kolonner: ringers nummer og tidspunkt for anropet. Filtrering på et gitt anropsmerke lar deg se hvilke ringere som har blitt merket med det anropsmerket i den valgte perioden.
  • Anropsmerker per dag
    Første kolonne viser dato. Her er alle datoer i den valgte perioden oppført. I tillegg har du én kolonne per anropsmerke du har valgt i rullegardinmenyen for anropsmerker. Dette viser hvor mange av hvert anropsmerke som brukes per dag.
  • Eksport til Excel og faste e-poster
    Trykk på deleikonet for å eksportere rapporten til Excel.

    Hvis du ønsker å motta en permanent e-post av rapporten du har opprettet, klikker du på symbolet for faste e-poster. Velg om du vil sende rapporten daglig, ukentlig eller månedlig. "Periode" angir hvor mye historikk hver rapport skal inneholde. Legg til e-posttelleverk, gjør andre justeringer, og klikk "Lagre".
Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.