Telia Smart Connect hjelpesider

Roller

Rolleadministrasjon gjør det mulig for deg å legge til eller begrense tilgang til funksjonalitet. En teamleder kan for eksempel administrere køer ved å logge medlemmer inn og ut av dem. Før du bestemmer rollen, bør du vurdere:

  • Hvem bør ha tilgang til hvilken type funksjonalitet?
  • Tilgang til funksjonalitet bør være i henhold til selskapets behov eller retningslinjer.
  • Skal du bruke standard systemroller eller opprette tilpassede roller?

Hvordan komme i gang med rolleadministrasjon

  • Fra hovedmenyen navigerer du til Administratorsiden
  • Velg "Roller"

Det er ikke mulig å endre de systemdefinerte rollene:

  • Administratorer
  • Teamledere
  • Brukere

Imidlertid er det mulig å opprette et hvilket som helst antall tilpassede roller ved å bruke tilgjengelige tilgangsnivåer.

En bruker kan bare tildeles én rolle, og hvis tilgangen til denne rollen blir slettet, vil standard systemrolle Bruker bli tilordnet.

Legg til en rolle eller endre en tilpasset rolle

  1. Klikk på "+" -ikonet for å legge til en rolle.
  2. Skriv inn det nye rolle navnet.
  3. Velg rollen som du ønsker å kopiere tilgangsnivåer fra.
  4. Velg den nye rollen.
  5. Velg "Medlemmer" rullegardinmenyen og velg "Tilgang".
  6. Slå på/av hvilke som helst av tilgangsnivåene basert på hva denne rollen skal ha tilgang til.

Rediger roller

Det er ikke mulig å redigere tilgang til de forhåndsdefinerte systemrollene Administrator, Teamleder og Bruker. For å redigere tilgangen må du opprette en ny tilpasset rolle.

  1. Klikk på "+" -ikonet, skriv inn et navn for den nye rollen og velg en rolle å kopiere. Trykk deretter på "Legg til rolle" for å opprette den nye rollen.
  2. Klikk på den nye rollen i listen for å utvide den.
  3. Klikk på medlemmer og velg "Tilganger".
  4. Slå på/av tilgangen til rollen du ønsker for den nye rollen.

Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.