Telia Smart Connect hjelpesider

Min Profil – Tilgjengelighet

Med få klikk kan du endre tilgjengelighet på din mobiltelefon, og styre samtaler til for eksempel en kollega eller personsvar.

  • Legg til viderekobling til andre telefonnummer
  • Bruk min svartjeneste til å gi de som ringer deg flere alternativ
  • Vis om du er ledig, opptatt eller fraværende for dine kolleger

Fremgangsmåte

  1. Logg på Telia Smart Connect
  2. Klikk på navnet ditt øverst til høyre for å åpne din profil
  3. Gå til fanen tilgjengelighet

Tilgjengelige innstillinger

  1. Følg kalenderen
    Når denne funksjonen er aktivert, synkroniseres tilgjengelighetsstatusen din i Telia Smart Connect med kalenderen din. Hvis du har et møte eller en avtale markert i kalenderen din, vil systemet automatisk sette statusen din som utilgjengelig.
  2. Alltid behandle mobilsamtaler som tilgjengelig
    Denne vippebryteren lar deg motta samtaler på mobilen din selv om statusen din i plattformen er satt som utilgjengelig. Det er spesielt nyttig hvis du vil sikre at du er tilgjengelig på mobilen uavhengig av tilgjengelighetsinnstillingene for den faste telefonen din.
  3. Tilgjengelighetsstatus
    Denne statusinnstillingen lar deg manuelt angi din nåværende tilgjengelighet. Du kan velge mellom ulike alternativer som "Møte", "Lunsj", "Ferie", "Opptatt", "Borte" eller "Borte for dagen". Å velge "Tilgjengelig" betyr at du er til stede og klar til å kommunisere, mens de andre statusene blokkerer samtaler og informerer kollegene dine om spesifikke forhold som kan påvirke evnen din til å svare eller ta imot samtaler.
  4. Melding
    Legg til en tilpasset melding til din tilgjengelighet som er synlig for andre via bedriftskatalogen.
  5. Innkommende samtaler
    Sett opp hva som skal skje for innkommende samtaler for hver av tilgjengelighetene dine. Legg til omdirigeringer, kunngjøringer for samtaler avhengig av om du er ledig eller opptatt i en samtale.
  6. Koble alle direkte samtaler til telefonen min først
    Vipp om du vil at samtalen skal komme til telefonen din før omdirigeringen skjer.
  7. Kunngjøring
    Muntlig fravær der innringerne automatisk blir varslet om at du er opptatt og hvor lenge du er opptatt før telefonen din begynner å ringe eller samtalen omdirigeres. Dette er basert på aktiv tilgjengelighet og utløpstid.
  8. Lydmelding
    Spill inn en personlig lydmelding. Lydmeldingen kan spilles av før telefonen din begynner å ringe eller samtalen omdirigeres.
  9. Min svarservice
    Når du bruker min svarservice, kan du gi innringerne valget mellom å bli koblet til telefonsvareren, sentralbordet eller en kollega. Her velger du hvilke køer du vil bruke for sentralbordet og kollegene.
  10. Tilbakestill til selskapets standard (Kommer snart)
    Endringene du gjør på din egen profil vil overstyre eventuelle standardinnstillinger satt av administratoren i ditt sentralbordløsning. Ved å trykke på "tilbakestill"-knappen, vil du tilbakestille innstillingene dine til selskapets standard, konfigurert av administratoren din.
Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.