Telia Smart Connect hjelpesider
Min Profil – Tilgjengelighet
Med få klikk kan du endre tilgjengelighet på din mobiltelefon, og styre samtaler til for eksempel en kollega eller personsvar.
- Legg til viderekobling til andre telefonnummer
- Bruk min svartjeneste til å gi de som ringer deg flere alternativ
- Vis om du er ledig, opptatt eller fraværende for dine kolleger
Fremgangsmåte
- Logg på Telia Smart Connect
- Klikk på navnet ditt øverst til høyre for å åpne din profil
- Gå til fanen tilgjengelighet
Tilgjengelige innstillinger
- Følg kalenderen
Når denne funksjonen er aktivert, synkroniseres tilgjengelighetsstatusen din i Telia Smart Connect med kalenderen din. Hvis du har et møte eller en avtale markert i kalenderen din, vil systemet automatisk sette statusen din som utilgjengelig. - Alltid behandle mobilsamtaler som tilgjengelig
Denne vippebryteren lar deg motta samtaler på mobilen din selv om statusen din i plattformen er satt som utilgjengelig. Det er spesielt nyttig hvis du vil sikre at du er tilgjengelig på mobilen uavhengig av tilgjengelighetsinnstillingene for den faste telefonen din. - Tilgjengelighetsstatus
Denne statusinnstillingen lar deg manuelt angi din nåværende tilgjengelighet. Du kan velge mellom ulike alternativer som "Møte", "Lunsj", "Ferie", "Opptatt", "Borte" eller "Borte for dagen". Å velge "Tilgjengelig" betyr at du er til stede og klar til å kommunisere, mens de andre statusene blokkerer samtaler og informerer kollegene dine om spesifikke forhold som kan påvirke evnen din til å svare eller ta imot samtaler. - Melding
Legg til en tilpasset melding til din tilgjengelighet som er synlig for andre via bedriftskatalogen. - Innkommende samtaler
Sett opp hva som skal skje for innkommende samtaler for hver av tilgjengelighetene dine. Legg til omdirigeringer, kunngjøringer for samtaler avhengig av om du er ledig eller opptatt i en samtale. - Koble alle direkte samtaler til telefonen min først
Vipp om du vil at samtalen skal komme til telefonen din før omdirigeringen skjer. - Kunngjøring
Muntlig fravær der innringerne automatisk blir varslet om at du er opptatt og hvor lenge du er opptatt før telefonen din begynner å ringe eller samtalen omdirigeres. Dette er basert på aktiv tilgjengelighet og utløpstid. - Lydmelding
Spill inn en personlig lydmelding. Lydmeldingen kan spilles av før telefonen din begynner å ringe eller samtalen omdirigeres. - Min svarservice
Når du bruker min svarservice, kan du gi innringerne valget mellom å bli koblet til telefonsvareren, sentralbordet eller en kollega. Her velger du hvilke køer du vil bruke for sentralbordet og kollegene. - Tilbakestill til selskapets standard (Kommer snart)
Endringene du gjør på din egen profil vil overstyre eventuelle standardinnstillinger satt av administratoren i ditt sentralbordløsning. Ved å trykke på "tilbakestill"-knappen, vil du tilbakestille innstillingene dine til selskapets standard, konfigurert av administratoren din.