Telia Smart Connect hjelpesider

Min Profil – Telefoninnstillinger

Via telefoninnstillinger i din profil kan du blant annet velge standard metode for sett over, bytte visningsnummer og aktivere softphone.

  • Vis bedriftens hovednummer ved utgående samtaler
  • Få full kontroll med varsling for besøksregistrering og kø pålogging
  • Velg hvor du vil svare samtalene med One Number-innstillingene

Slik kommer du i gang

  1. Logg på Telia Smart Connect
  2. Klikk på navnet ditt øverst til høyre for å åpne din profil
  3. Gå til fanen telefoni
  1. Ring ut med
    Velg mellom click to call og softphone for utgående samtaler fra sentralbordet. Click to call genererer et anrop mot din mobiltelefon eller IP-apparat, som så svares før det ringer til mottakeren. Med softphone ringer du direkte fra sentralbordet med et headsett koblet til PC-en.
  2. Videresend med (snarvei)
    Velg standard metode for sett over når du klikker på telefonnummeret til kolleger i Bedriftskatalogen. Denne er som standard satt til sett over med retur, men du kan velge sett over uten retur eller assistert sett over. Du kan alltid åpne en kontakt og velge mellom de forskjellige metodene uavhengig av dette valget.
  3. One Number-innstillinger
    Velg ønsket visningsnummer for din mobiltelefon og styr hvor du vil motta samtaler til dine telefonnummer. Har du ikke One Number? Les mer om tjenesten her.
  4. Innstillinger
    SMS avsender lar deg definere avsendernummer eller navn for SMS-meldinger sendt fra sentralbordet.
    Click to call agent lar deg velg om mobiltelefonen eller IP-apparatet skal benyttes ved click to call.
    Hent køsamtaler til agent lar deg velge om mobiltelefonen eller IP-apparatet skal være standard mottaker når du henter køsamtaler manuelt i sentralbordet.
    Hent holdte samtaler til agent lar deg velge om mobiltelefonen eller IP-apparatet skal være standard mottaker når du henter samtaler på hold.
  5. Varsler for besøksregistrering
    Du mottar som standard varsel om besøk til egen e-postadresse eller eget mobilnummer. Ved behov kan dette overstyres slik at andre i bedriften mottar i tillegg til eller på vegne av deg.
  6. Varsel for pålogging og avlogging
    Hvis du ønsker det så kan du motta varsel på SMS og/eller e-post hver gang en kollega logger deg av og på bedriftens køer. E-post-adressen kan endres under fanen for profilinnstillinger.

 

Hjelpesider for Telia Smart Connect
Her finner du mer informasjon om de ulike funksjonene i Telia Smart Connect.

 

Forslag og ideer

 

Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Velg om du vil chatte, ringe eller sende oss en henvendelse.