Kom i gang med Sentralbordet
Fra sentralbordet får du en god oversikt over alle samtaler til bedriftens køgrupper. Du kan se hvem innringerne har snakket med tidligere, og enkelt overføre dem til riktig person via bedriftskatalogen.
- Ring ut og motta samtaler med innebygget Softphone
- Logg av og på bedriftens køer
- Velg egen og se kollegers status
Logg på sentralbordet
For å motta køsamtaler må du logge på en eller flere av bedriftens køer.
Klikk på navnet ditt øverst til høyre og logg på de ønskede køgruppene under "mine køer". Sentralbordet er også tilgjengelig i en mindre format via personlig sentralbord-tjenesten.
Bruk sentralbordet
- Samtalepanelet gir deg informasjon og detaljer om innringerne. Du kan også besvare samtaler og foreta samtaler med den integrerte Telia Softphone.
- Bedriftskatalogen inneholder bedriftens ansatte og eksterne kontakter. Klikk på en kontakt for å se mer informasjon. Klikk direkte på et telefonnummer for å overføre en samtale eller foreta en samtale. Du kan søke etter navn, stilling, telefonnummer og annen informasjon avhengig av hva som er lagret på kontaktene.
- Nederst ser du en oversikt over alle samtaler som venter på svar. Klikk på en samtale for å ta den, gi høyere prioritet eller tildele til en kollega. Klikk for å velge hvilke køgrupper du vil se samtaler til. Fanen for kølogg viser de siste samtaler, og du kan ringe tilbake og merke ubesvarte anrop som besvart.
- Oversikt over bedriftens køer. Klikk på en kø for å se kømedlemmenes status og logge kømedlemmer på eller av.
Håndtering av samtaler
Når du mottar et anrop på sentralbordet, ser du hvem som ringer, samt om anropet har blitt overført internt og eventuelt hvem personen snakket med sist gang han eller hun ringte selskapet, før du svarer.
Brukere med Telia Softphone kan svare på samtaler direkte på sentralbordet. Hvis du bare har en mobiltelefon, må samtalen besvares på telefonen selv, men du vil fortsatt se innkommende samtaler og kunne legge på via sentralbordet.
- Informasjon om innringeren og automatisk oppslag mot Bedriftskatalogen eller gule sider (hvis aktivert).
- Hvis samtalen er satt over internt så ser du hvor samtalen kommer fra under forløp.
- Under forrige ser du hvem personen snakket med sist han eller hun ringte inn til din bedrift.
Håndtering av samtaler
- Sett over samtalen til eksterne telefonnummer - Tast inn nummeret du ønsker å sette over til.
- Svar innkommende samtaler, sett aktive samtaler på pause (hold) eller legg på. Demp ( ) er kun tilgjengelig ved bruk av softphone.
- Oppslag mot opplysningstjenesten - Se navn og adresse til den som ringer.
- Samtaler på hold samles her - Klikk på samtaler for å hente de tilbake.
- Din personlige samtalelogg.
- SMS-sender - Send SMS direkte fra sentralbordet til kolleger og eksterne nummer.
På høyre side av samtalepanelet finner du innstillinger for softtelefoner, bedriftsinformasjon hvis en bedrift blir funnet under oppslag, innringerhistorikk, lokasjonsinformasjon om innringerne og notater om innringerne.