Kalenderintegrering
Kom i gang
Kalenderintegreringen støtter for øyeblikket Microsoft 365 Exchange-kalenderen ved hjelp av Microsoft Graph API. Microsoft Graph API er inngangsporten for å utføre sikre integrasjoner til Microsoft 365-tjenester og -applikasjoner. Integreringen er enkel å sette opp, og når den er fullført, kan den aktiveres for alle brukere i den Microsoft-leietakeren som har en bruker i Telia Smart Connect. Vi har gjort det mulig for deg å enkelt gjøre endringer uten å måtte kontakte kundeservice, og ha full kontroll over integreringen. Det er mulig å sette opp flere integrasjoner hvis brukerne er tilknyttet forskjellige Microsoft-leietakere.
For å få tilgang til den trinnvise integrasjonsguiden, logg inn på Telia Smart Connect og naviger til Integrations -> Kalenderintegrering.
I Outlook/Exchange kan møtehendelser være av forskjellig type/status (Ledig, Jobber andre steder, Tentativ, Opptatt og Ute av kontoret/Borte), og noen av disse møtene kan også være markert som Private. Med vår brukervennlige kartlegging kan du enkelt sette en policy/mapping for om og hvordan disse hendelsene skal synkroniseres til Telia Smart Connect. Skal de synkroniseres i det hele tatt? Hvis møtehendelser synkroniseres, skal vi vise noen tilleggsinformasjon som "Tittel", "Møtested"?
Private møter
Som standard vil alternativet for å synkronisere møter med status "Privat" være deaktivert. Hvis du ønsker å synkronisere private møter med tittel og/eller sted, må du også aktivere det for andre møtetyper. Hvis du ønsker å synkronisere tittelen på alle unntatt private møter, kan du bare la avkrysningsboksen for tittel og sted for private møter være ukrysset.
Kartlegg kalenderhendelser til tilgjengelighet i Telia Smart Connect
Hvis du ønsker at tilgjengeligheten din og videresending av samtaler skal styres basert på møtehendelsene dine, aktiverer du bare standardkundeinnstillingen som automatisk følger kalenderhendelsen. Hver tilgjengelighet kan ha en unik oppsett for videresending av samtaler som kan inkludere:
- Automatisk systemmelding som indikerer brukerens tilgjengelighet og når brukeren er tilgjengelig igjen. For eksempel: "+46 73 331 92 51 er borte og tilgjengelig igjen kl. 14.00."
- Egendefinert melding innspilt av bruker.
- Videresending til nummer, hovednummer, kø osv.
- Videresending til personlig sekretær som kan presentere anroperen med ulike alternativer
Hver bruker kan individuelt endre funksjonen for å følge kalenderen fra profilen min, mer informasjon om tilgjengelighet og videresending her.