Slik sås frøene til Plantasjen mobil-transformasjon
Plantasjen (Plantagen i Sverige), en stor aktør i Norden for planter, blomster og hageutstyr, er kjent for sitt fokus på kvalitet og kundeservice på tvers av butikkene sine. Med lokasjoner over hele regionen tok Plantasjen nylig fatt på en «mobil først»-strategi for å gi ansatte verktøy som forbedrer fleksibiliteten og kundeservicen. Som en del av denne strategien benytter den svenske delen av virksomheten nå Telia Smart Connect for å tilby pålitelig, mobilsentrisk telefoni som gjør det mulig for teamene deres å kommunisere sømløst og møte kundenes behov mer effektivt. Sammen med andre digitale verktøy har denne omfattende mobile tilnærmingen transformert Plantasjen butikkdrift.
Muliggjør en «mobil først»-tilnærming
For Plantasjen betyr det å omfavne en «mobil først»-strategi å utstyre ansatte med verktøyene de trenger for å hjelpe kundene fleksibelt, spesielt i høysesongene når etterspørselen er høy. Sentralt i denne transformasjonen er Telia Smart Connect, som leverer kjerneinfrastrukturen for telefoni og kommunikasjon som støtter Plantasjens virksomhet. Med Smart Connect som muliggjør sømløs kommunikasjon, kan Plantasjens ansatte holde kontakten og få tilgang til andre viktige verktøy som forbedrer arbeidet deres på tvers av butikken.
Ved bruk av mobil kan ansatte kommunisere enkelt og bruke en rekke tilleggsapplikasjoner – inkludert Microsoft-verktøy som e-post, Teams, SharePoint og Viva Connections, en IT-servicedesk og spesialiserte apper for rapportering, lagerstyring og skiltutskrift. Denne integrasjonen gjør det mulig for personalet å svare på kundenes behov direkte i butikkene, uten å måtte gå tilbake til arbeidsstasjonene.
Espen Gylterud, Manager Technology i Plantasjen, fremhever effekten: «Med Telia Smart Connect kan teamet vårt holde kontakten uansett hvor de er i butikken. Det er utrolig nyttig for å hjelpe kunder med store eller tunge varer, ettersom våre ansatte kan møte dem der de er, svare på spørsmål og koordinere etter behov, noe som gjør handleopplevelsen bedre.»
Å ha full kontroll over telefonisystemet vårt har vært en game-changer
Espen Gylterud, Manager Technology, Plantagen Group
Selvbetjening og forenklet administrasjon
En betydelig fordel med Telia Smart Connect for Plantasjens IT-team er selvbetjeningsportalen, som lar dem administrere telefonioppsettet selvstendig. Tidligere krevde oppdateringer eller konfigurasjonsendringer ekstern assistanse, noe som ofte førte til forsinkelser og ekstra utgifter. Nå kan Plantasjens IT-team justere innstillinger, legge til eller fjerne linjer og løse problemer direkte gjennom portalen. «Å ha full kontroll over telefonisystemet vårt har vært en gamechanger», bemerker Espen. "Vi kan gjøre justeringer raskt for å holde ting i gang."
Pålitelig støtte og partnerskap
Plantagen verdsetter også samarbeidspartnerskapet de har etablert med Telia. Fra begynnelsen har Telias team jobbet tett med Plantasjen for å sikre en sømløs implementering av Smart Connect og har gitt pålitelig støtte når det er nødvendig. – Telias team har vært der for å støtte oss, og det er betryggende å vite at vi har eksperter som forstår våre spesifikke behov, sier Espen. «Det handler ikke bare om produktet – det handler om forholdet vi har bygget.»
Utvidelse av Plantasjen «mobil først»-strategi med Telia Smart Connect
Gjennom Telia Smart Connect har Plantasjen forsterket sin mobil-strategi, og gitt ansatte mulighet til å hjelpe kunder effektivt og holde kontakten på tvers av alle butikklokasjoner. Mens Plantagens bredere mobile-first-tilnærming inkluderer ulike verktøy for å effektivisere driften, har Telias telefoniløsning vært en viktig komponent som gjør det mulig for ansatte å kommunisere og hjelpe kunder på en enkel måte.
Espen reflekterer over effekten: «Telia Smart Connect har vært en viktig del av vår mobilreise. Det gjør det mulig for teamet vårt å jobbe fleksibelt og holde kontakten, noe som gjør det enklere å betjene kundene våre effektivt på tvers av butikkene våre. Det er et verktøy som virkelig stemmer overens med vår visjon om et moderne, responsivt detaljhandelsmiljø.»
Klar til å starte din mobilreise? Ta kontakt med oss i dag for å lære mer.