Få sentralbordet rett i lomma

I dag jobber vi på alt fra hjemmekontor til flyplasser og ute hos kunder - ofte med mobilen i hånden. Med Telias nye telefoniløsning, Telia Bedriftsnett, vil alle i bedriften være like tilgjengelige uavhengig av hvor de befinner seg.

Dame står utenfor et kontorbygg og ser på telefonen sin. Foto: NTB Scanpix/Maskot.
Foto: NTB Scanpix/Maskot.

Telias skybaserte telefoniløsning, Telia Bedriftsnett, er mye mer enn et sentralbord. Tjenesten kommer med en app som er proppet full med nyttige funksjoner og automatisk anropshåndtering som forenkler arbeidshverdagen betraktelig. På den måten får du en enkel måte å betjene sentralbordet, alltid oppdatert bedriftskatalog og en detaljert forbruksoversikt for inneværende periode - uansett hvor du er.

Samhandling gir suksess

Mange bedrifter legger til rette for at du skal jobbe sømløst mellom hjem, jobb og reise. Gode relasjoner og samhandling mellom kunder og ansatte er nøkkelen til suksess. Uavhengig av bransje er det også viktig at de som kontakter bedriften din enkelt får tak i riktig person.

- Med Telia Bedriftsnett får du muligheten til å være like tilgjengelig utenfor kontoret som når du sitter foran pulten din. Det gjør at kommunikasjon mellom kolleger og kunder går sømløst. En viktig del av løsningen er derfor en egen mobilapplikasjon som gir deg tilgang på viktige funksjoner uten at du må sitte foran en PC, forteller Marianne Sandmæl, produktsjef for Telia Bedriftsnett i Telia. 

Produktsjef for Telia Bedriftsnett, Marianne Sandmæl. Foto: Privat.
Produktsjef for Telia Bedriftsnett, Marianne Sandmæl. Foto: Privat.

Tilrettelagt for folk på farten

Når tiden er knapp er det viktig å finne kontaktinformasjon kjapt og enkelt. En praktisk funksjon i Telia Bedriftsnett er at alle bedriftens ansatte og eksterne kontakter er samlet på ett sted i bedriftskatalogen. Der kan du sette over samtaler, se om kolleger er i møte, på reise eller har ferie. Ingen er tilgjengelig 24/7, og appen legger enkelt til rette for god informasjonsflyt i organisasjonen. Skal du i møter eller ut på oppdrag vil de som ringer nå frem til andre som kan hjelpe i stedet. I appen er det derfor lett å endre tilgjengelighet.

- Det er enkelt å sette deg selv som "ledig" eller "opptatt". Du har i tillegg full oversikt over statusen til dine kolleger via bedriftskatalogen, slik at du kan rute samtaler videre uten at du skal trenge å bekymre deg for om innringeren når frem, sier Sandmæl.

Reiser du mye til utlandet i jobben? Da er det lurt å være bevisst på kostnadene ved å ringe. Uansett hvor i verden du befinner deg, ringer du med mobiltakst over WiFi med Telia Bedriftsnett-appen. Mobil-IP gjør dette smart og enkelt, og samtaleprisen reduseres med inntil 90 prosent. Spesielt utenfor EU kan dette gi store besparelser. Alle ansatte får mobil-IP kostnadsfritt med Telia Bedriftsnett-appen.

Visste du at Telias bedriftskunder kan bruke mobilen som hjemme i EU og EØS? Les mer om Roam Like Home her.

Ta møtet på telefon

Telefonmøter forenkler hverdagen, men kan være en kilde til irritasjon hvis ting ikke fungerer. Hvilken tjeneste skal vi bruke? Hvordan ringer jeg inn? Hvor mange kan være med i møtet? Med Telia Bedriftsnett-appen trenger du ikke en egen tjeneste for dette. Da setter du enkelt opp et møte for opptil 30 deltagere. Du inviterer fra bedriftskatalogen, dine egne kontakter eller eksterne telefonnumre via SMS. Du behøver verken mail eller PC for å invitere eller delta i møtet.

- Brukervennlighet er noe som skiller Telia Bedriftsnett fra andre løsninger på markedet. Appen er intuitiv og det kreves svært lite forkunnskaper for å sette opp en telefonkonferanse og snakke med flere ansatte samtidig, sier Sandmæl.

Skjermdump fra Telia bedriftsnett-appen.
Skjermdump fra Telia bedriftsnett-appen.

Lite kø = fornøyde kunder

Fornøyde kunder er de som får raskt svar på sin henvendelse. Med Telia Bedriftsnett settes det opp egne køer for ulike funksjoner som økonomi, kundeservice og salg. Er du ikke tilgjengelig for å motta samtaler i gruppen du er en del av, melder du deg enkelt ut via appen. Kundene slipper å irritere seg over å bli satt over til noen som ikke er tilgjengelig, eller ikke er kompetent til å gi svar. Like enkelt melder du deg inn igjen. Med varierende arbeidsdager er det fint å kunne endre dette etter behov.

Hver ansatt får tilgang til Telia Bedriftsnett mobilappen. Den kan brukes av alle i bedriften. Appen er tilgjengelig for iOS 8.0 eller nyere og Android 4.0 eller nyere.

Les mer om fordelene med Telia Bedriftsnett.

Mobilansvarlig i bedriften kan selv sette opp og administrere løsningen, men Telia gir deg selvsagt den hjelpen du trenger for at løsningen skal fungerer optimalt for ditt selskap og dine behov.

Ta gjerne kontakt med oss for en prat.

Telia Bedriftsnett

  • Telia Bedriftsnett er en skybasert telefoniløsning som gjør det lett å håndtere alle innringere.
  • Sentralbordet kan styres av alle ansatte fra PC, nettbrettet eller mobilen - noe som gjør det mulig å ta med sentralbordet i lomma.
  • Løsningen kan enkelt tilpasses alt fra små bedrifter til store organisasjoner med mange lokasjoner og tusenvis av ansatte.
  • Brukere får god oversikt over medarbeidernes tilgjengelighet og gjør det lettere å samhandle seg imellom.
  • Drag and drop-funksjonen gjør det enkelt å tilpasse sentralbordet slik du eller bedriften ønsker.

DEL ARTIKKELEN MED DINE VENNER

Les også:

Sømløst opptak av samtaler og meldinger

Løste vanningsproblemene med IoT

Effektiviserer entrepenørbransjen med IoT

Nyhetsbrev fra Telia

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få mer spennede innhold fra Telia Bedrift. Vi deler ikke adressen din med andre.

Var denne siden nyttig?
Ja
Nei