Kampanje!

Få mer for pengene! Bestill et nytt mobilabonnement eller oppgrader ditt eksisterende før 31. august, og få en lavere pris de første 12 månedene.

Velg mobilabonnement

Vanlige spørsmål

Med Roam Like Home kan du bruke mobilen som hjemme i hele EU, EØS, Storbritannia og Sveits – uten å betale noe ekstra. Bestiller du mobilabonnement nå får du dobbelt så mye data til rådighet i sommer, dersom du skal feriere i Norge eller et av disse landene. Les mer om Roam Like Home her.

Du betaler fullpris kun for det dyreste abonnement, resten får du rabatt på. 100,- i rabatt per måned for Telia X, 30,- i rabatt per måned for fast datamengde (også for Junior).

Med familieabonnement kan dere velge fritt og blande Telia X, fast datamengde og Junior, i samme familie. Alle unntatt ett abonnement (det dyreste), vil da få rabatten.

Nei, familierabatten har ingen binding! Våre mobilabonnement for familie har ikke binding med mindre du kjøper rabattert mobiltelefon eller annet utstyr.

Se alt om Junior-abonnementene på mobilabonnement for barn.

Ja, selv om dere har familierabatt, får dere også rabatt på mobiltelefon hvis dere binder det aktuelle abonnementet til 12 måneder. Det er også mulig å kombinere familierabatt med pakketilbud.

NB! Det er foreløpig ikke mulig å legge til flere abonnement med pakketilbud eller rabatt på mobiltelefon. Så da må dere legge til flere bestillinger (én per nummer).

Neida, her er det ingen krav til at dere bor i samme husstand eller er i familie for å få rabatterte mobilabonnement for familien. Men dere må ha felles faktura for de abonnementene som skal få familierabatt.

Det er lik pris som i Norge i hele EU, EØS, Sveits og Storbritannia:

For Telia X: Etter 100 GB per måned reduseres hastigheten til 3 Mbps, men du kan fremdeles surfe på mobilen – og det vil fortsatt ikke koste noe å bruke data. Akkurat som når du er hjemme i Norge.

For Fast datamengde: Ved oppbrukt data reduseres hastigheten til 64 kbps. Du kan kjøpe ekstra datapakker til samme pris som i Norge innen hele EU, EØS, Sveits og Storbritannia.

Utenfor EU og øvrige utlandspriser

Husk at egne priser gjelder utenfor EU samt for samtaler og meldinger fra Norge til utlandet.

Se alle utlandspriser Egne priser for fly, båt og satellitt

Ja, du vil aldri gå tom for data. Men skulle du klare å bruke mer enn 100 GB i løpet av en måned, vil hastigheten begrenses til 3 Mbps.

Ja! Etter at du har brukt 100 GB vil du få en SMS som varsler om at hastigheten er redusert. Da kan du svare på SMS-en med kodeord RELOAD. Da bestiller du Speed Reload for 299,- og får normal fart igjen (inntil 100 GB) ut fakturaperioden.

Trenger du derimot full fart i kortere perioder, kan du bestille Data Boost. Da vil du få ubegrenset hastighet i 1, 3 eller 12 timer.

NB! Speed Reload og Data Boost fungerer ikke i utlandet.

Det kommer an på hva slags behov du har. For moderat bruk kan det være fint å prøve Telia X Start til å begynne med, som gir deg fri data med grei hastighet til hverdagslig bruk.

Bruker du mobilen til "alt", er mye på farten, og kanskje har du flere enheter som trenger ekstra SIM-kort, kan det være kjekt å gå for Max eller Max Pluss, som gir deg full fart i tillegg til ubegrenset data. Med Max Pluss får du i tillegg to ekstra SIM-kort inkludert. Les mer om hvilket mobilabonnement du bør velge her.

Telia Trygg er inkludert uten ekstra kostnad for Telia X Max Pluss. Telia Trygg bestiller du på Min Side etter at du har bestilt Telia X-abonnementet.

For alle andre mobilabonnement koster Telia Trygg 109,- i måneden. Telia Trygg har ingen bindingstid.

Les mer om Telia Trygg

Telia Sky gir deg ubegrenset, sikker lagring av alle typer filer.

Telia Sky er inkludert i alle de nye Telia X-abonnementene (aktiveres på Min Side etter kjøp), men kan også kjøpes for kun 69,- per måned med andre mobilabonnement (gjelder ikke kontantkort).

Les mer om Telia Sky

Hvis du bruker opp dataen, vil hastigheten gå ned til 64 kbps. For å få tilbake normal hastighet, kan du kjøpe Data Boost (fri data opptil 12 timer) eller ekstra datapakke (som varer i 30 dager eller til dataen er brukt opp).

Ja, med Data Rollover kan du ta med oppspart dato videre til neste måned, og enda lenger om du vil. Eneste begrensning er at du ikke kan spare mer enn du får fast hver måned. Data Rollover gjelder kun abonnement med fast datamengde, ikke Telia X som har ubegrenset data.

Ja, du kan dele ubrukt Rollover-data med andre via tjenesten Datadeling. Dette gjør du i Telia-appen. Gjelder på abonnementene med fast datamengde. På Telia X Basis og høyere har du egen månedlig kvote du kan dele.

Nettslett får du uten ekstra kostnad i alle våre mobilabonnement. Tjenesten gir råd om hvordan du kan unngå at personlig informasjon blir spredt på nettet, i tillegg til veiledning og hjelp til å fjerne uønsket eller krenkende innhold fra nettet samt å stenge falske profiler opprettet i ditt navn. Les mer om Nettslett.

Nettslett gjelder ikke Kontantkort.

Nettvakt er et gratis sikkerhetsfilter i våre mobilabonnement. Det sjekker om nettsider er trygge og stopper deg fra å bli lurt.

Alle abonnement inkluderer

Fornøydhetsgaranti

Prøv oss i 2 måneder. Er du ikke fornøyd, får du tilbake månedsavgiften.

Norges største 5G-nett

99 prosent av befolkningen har nå tilgang til 5G fra Telia.

Nettvakt og nettslett

En trygghetsforsikring og et sikkerhetsfilter som automatisk sjekker om nettsider er trygge og stopper deg fra å bli lurt.

Oversikt i app

Full oversikt over abonnement, fakturaer og dataforbruk i Telia-appen

Bruk mobilen som hjemme i EU

Med Roam Like Home kan du bruke mobilen som hjemme i hele EU, EØS, Storbritannia og Sveits – uten å betale noe ekstra.

Abonnement med ubegrenset data inkluderer også:

Telia Sky

Bevar minnene dine trygt – enten det er bilder av hunden eller viktige dokumenter. Ubegrenset lagring, AI-søk og enkel deling på tvers av enheter. Verdi 69,-/md

Nyhet!

Datadeling

Telia X-abonnement med Datadeling lar deg nå gi bort opptil 30 GB data hver måned.

Så enkelt bytter du til Telia

  • Behold nummeret ditt

    Eller få et nytt kostnadsfritt når du bestiller på nett

  • Vi ordner flytting

    Du trenger ikke løfte en finger - vi bytter operatør for deg.

  • 2 måneders prøvetid

    Passer vi ikke, får du tilbake månedsavgiften

Trygg mobilbruk – og sunne skjermvaner

Vi vil at mobilen skal være en positiv del av livene våre. Det betyr at den må være trygg å bruke, og at vi må finne en sunn balanse mellom skjermtid og andre aktiviteter. Derfor jobber vi hele tiden for å gi deg smarte trygghetstjenester og gode råd om bruk av skjerm, for både store og små.

Sjekk ut våre trygghetstjenester

Les mer om skjermhelse

Trenger du hjelp?

Finn PIN og PUK

Se hvor du finner og endrer PIN- og PUK-koden din

Hjelpesider mobil

Her finner du svar på det meste innen mobil

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne, dersom du står fast eller ønsker å snakke med oss